pl en
Rzeźba

Edward Hartwig nie zajmował się nigdy klasycznie rozumianym, fotograficznym reprodukowaniem dzieł sztuki. Niemniej jednak w jego dorobku i archiwum znajdujemy dość liczne zdjęcia przedstawiające rzeźby. Niektóre z nich stały się z czasem słynne, były reprodukowane m.in. w Fotografice. Są to najczęściej kadry ukazujące fragmenty posągów, rzeźb, często obiektów w przestrzeni publicznej – rzadko przedstawienia figur w całości. Jeżeli pojawiają się, to głównie są one słynnymi seriami parkowych rzeźb, osłoniętych folią (na okres zimowy lub czas konserwacji). Te wątki bywają określane jako "surrealistyczne". Tego typu interpretacja wydaje się być pewnym nadużyciem, jednak zdjęcia rzeźb wiele mówią o jego sposobie widzenia i postrzegania świata, którego każdy element mógł stać się cennym motywem do sfotografowania. Ewentualne piękno artystyczne fotografowanych rzeźbiarskich obiektów nie było w zasadzie istotne, o ile nie mogło posłużyć jako interesujący wizualny element fotograficznej kompozycji. Dzieła sztuki są przez Hartwiga dostrzegane i przetwarzane.

Bez tytułu
Bez tytułu
fotografia czarno-biała, odbitka srebrowa, papier błyszczący, sygn. l.d. oraz na odwrocie
"Przejście" (rzeźba autorstwa Jerzego Kaliny z 1977 roku, Wrocław)
"Przejście" (rzeźba autorstwa Jerzego Kaliny z 1977 roku, Wrocław)
fotografia czarno-biała, odbitka srebrowa, papier, sygn. na odwrocie
Akt-posąg
Akt-posąg
fotografia czarno-biała, odbitka srebrowa, papier błyszcący, sygn. l.d. oraz na odwrocie
Bez tytułu (l. 70. XX w.)
Bez tytułu (l. 70. XX w.)
fotografia czarno-biała, odbitka srebrowo-żelatynowa, papier błyszczący, sygn. na odwrocie
Ewa i Danka (córki Edwarda Hartwiga)
Ewa i Danka (córki Edwarda Hartwiga)
fotografia czarno-biała, sygn. p.d.
Bez tytułu (lata 70.)
Bez tytułu (lata 70.)
fotografia czarno-biała, odbitka srebrowa, papier błyszczący
Siedząca
Siedząca
film pozytywowy barwny – slajd
Bez tytułu
Bez tytułu
film pozytywowy barwny – slajd
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier błyszczący, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier błyszczący, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier błyszczący, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier błyszczący, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier błyszczący, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier, sygn. na odwrocie
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
Bez tytułu (l. 90. XX w.)
fotografia barwna, papier, sygn. na odwrocie